info@digiprintstudio.com --- تلفن : 88 12 99 33 - 021 ---- تلگرام : 85 51 319 - 0912
کاربردهای لمینت در چاپ
کاربردهای لمینت در چاپ

کاربردهای لمینت در چاپ ، به روند پیوند یک فیلم پلاستیکی شفاف بر روی مواد چاپی اشاره دارد تا باعث استحکام و دوام بیشتر شود. در بیشتر موارد اتصال به دو طرف قطعه چاپ شده اعمال می شود تا کاملاً در فیلم پلاستیکی محصور شود. این قطعه را در برابر لکه ها، پارگی، رطوبت و سایر خطرات محافظت می کند که می تواند به آن آسیب برساند یا به کلی خراب شود. کاربردهای لمینیت در چاپ به یک قطعه چاپ شده استحکام و سختی می بخشد و همچنین باعث برجستگی بیشتر رنگ ها می شود.

لمینیت در طیف گسترده ای از پروژه های چاپی مورد استفاده قرار می گیرد و برای مواردی که مداوم کار می شوند ایده آل است. مثلا:

  • منوهای رستوران
  • لیست قیمت ها
  • نقشه ها
  • مطالب آموزشی
  • نشانک ها
  • کارت ویزیت و عضویت
  • مواد بازاریابی

لمینیت همچنین به محافظت از قطعات چاپی که در محیط های کثیف یا مرطوب استفاده می شوند کمک می کند. این موارد می تواند شامل هشدارهای ماشین آلات، دستورالعمل های عملکرد، علائم ایمنی، برچسب های قابل استفاده مجدد و موارد دیگر باشد. در این محیط ها فیلم پلاستیکی غالباً از لبه قطعه چاپ شده امتداد می یابد تا هر دو لایه بتوانند با یکدیگر پیوند داشته باشند. این یک مهر و موم محکم فراهم می کند که از ورود خاک، رطوبت و سایر آلودگی ها جلوگیری می کند.

در دنیای چاپ کاربردهای لمینیت در چاپ را می توان با گرما یا چسبندگی اعمال کرد. بیشتر شرکت های چاپی استفاده از گرما را ترجیح می دهند زیرا پیوند قوی تر و با دوام تری تولید می کند. ضخامت لمینیت معمولاً بر حسب “میل” اندازه گیری می شود که با میلی متر برابر نیست. یک میل برابر با یک هزارم اینچ یا ۰۰۱/۰ است. میزان ضخامت مورد نیاز برای یک قطعه چاپی به محیطی که در آن استفاده خواهد شد و استحکام مورد نظر بستگی دارد.

انواع لمینت در صنعت چاپ

سه نوع اساسی لمینیت قطعه چاپ وجود دارد: مات، براق و ابریشم. از این میان مات و براق محبوب ترین هستند. در واقع انتخاب بین لمینیت مات در مقابل براق می تواند یکی از مهمترین تصمیمات در یک پروژه چاپی باشد.

ورقه ورقه مات پایان ظریف و پیچیده ای را ایجاد می کند. همچنین ظاهر نرمتر و طبیعی تری دارد که خواندن قطعه چاپ شده را آسان تر می کند. لمینیت مات دارای بافتی مخملی است که کار با آن را دلپذیر می کند. همچنین تضاد رنگ های تیره را نرم می کند تا کاملاً برجسته نشوند.

لمینیت براق ظاهری براق و مانند شیشه ایجاد می کند که باعث افزایش رنگ و نشاط جوهر در صفحه می شود. این ماده معمولاً برای کاربردهای تجاری مانند بازاریابی و قطعات تبلیغاتی استفاده می شود. همچنین به عنوان پوششی برای اطلاعات محدود در قالب کتاب، گزارش و مواد آموزشی کار می کند.

لمینیت مات و براق مزایای مهم بسیاری را برای مواد چاپی فراهم می کند. این مزایا و کاربردهای لمینت در چاپ شامل:

  • دوام پیشرفته قطعات چاپ لمینیت می توانند مقادیر بالای استفاده روزانه را تحمل کنند.
  • محافظت در برابر آسیب لمینیت از آسیب ناشی از اثر انگشت، نشت مایعات، لکه ها، چربی، خاک، آلودگی و موارد دیگر محافظت می کند. وقتی لمینت آلوده می شود تمیز کردن آن آسان است.
  • ظاهر بهبود یافته رنگ های پیشرفته جوهر قطعه چاپ شده ظاهر حرفه ای تری ایجاد می کنند. استحکام و سختی بیشتر مورد لمینیت کیفیت بهتری را ایجاد می کند.
  • خواندن آسان است از آنجا که کاملاً شفاف است، لمینیت چاپ را مختل یا لکه دار نمی کند.

زمان استفاده از لمینیت مات در مقابل براق

کاربردهای لمینت در چاپ بستگی به سلیقه ما دارد، انتخاب بین لمینیت مات و براق به قطعه چاپ شده و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. هر دو نوع پوششی واضح و واضح ارائه می دهند که متن و گرافیک را کاملاً در معرض دید خواننده قرار می دهد. با این حال به یاد داشته باشید که مات نور را جذب می کند در حالی که براق آن را منعکس می کند. این تفاوت زیادی در شکل ظاهری قطعه چاپ شده و تأثیری که بر روی مردم می گذارد ایجاد می کند.

لمینت مات:

قطعه چاپ شده در زیر نور مستقیم قرار خواهد گرفت (به عنوان مثال نشانه های فروشگاه). سطح مات به منحرف شدن هرگونه تابش خیره کننده کمک می کند و خواندن قطعه از هر زاویه ای آسان تر می شود.

قطعه چاپ شده اغلب به کار نمی رود. ورقه های مات با استفاده بیش از حد به راحتی خراشیده می شوند و یا خراشیده می شوند.

لمینیت براق:

قطعه چاپ شده موردی است که هر روز به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. براق سطح محافظت بالاتری نسبت به مات ایجاد می کند و به راحتی تمیز می شود.

برای چاپ انواع کاتالوگ و لیبل می توانید به وب سایت دیجی پرینت استودیو مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

X