info@digiprintstudio.com --- تلفن : 88 12 99 33 - 021 ---- تلگرام : 85 51 319 - 0912
کاتالوگ چیست؟ تمام عوامل موثر در طراحی کاتالوگ
عوامل موثر در طراحی کاتالوگ

کاتالوگ چیست و چه عواملی در طراحی کاتالوگ موثر است؟  برای جواب میتوان گفت یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی معمولاً کاتالوگ ها می باشند که افرادی که دارای کسب و کار می باشند برای معرفی محصولات و همچنین برند خود از کاتالوگ نیز استفاده می کنند که شامل دفترچه‌ای می باشد که تمامی محصولات یا خدمات خود را در داخل آن ذکر کرده اند، و هچنین تا حدودی متوجه تفاوت کاتالوگ با بروشور میشوید.

 

تاریخچه کاتالوگ

 

اولین بار ایده کاتالوگ در کشور ایتالیا مطرح شد و اولین کاتالوگ در شهر ونیز (سال ۱۴۹۸) طراحی و چاپ شد که موضوع آن تبلیغ برای فروش تعدادی کتاب در نمایشگاه شهر بود .

 

مزایای استفاده از کاتالوگ

 

کاتالوگ کامل معمولا از مزایای فراوانی برای تبلیغات برخوردارند یکی از مزیت های برتر کاتالوگ ها می‌توان به معرفی برند و شرکت و همچنین محصولات و خدمات اشاره کرد که باعث افزایش فروش صاحبان کسب و کار می شود.

 

نحوه طراحی کاتالوگ

 

برای این که کاتالوگی مناسب و عالی داشته باشید بهتر است در طراحی کاتالوگ به اندازه فونت و رنگ و عکس مناسب بسیار دقت کنیم.

در کاتالوگ ها از دو یا سه اندازه متفاوت فونت استفاده کنید چرا که باعث ایجاد هارمونی مناسب می شود همچنین افزایش میزان تاثیرگذاری آن نیز موثر خواهد بود.

معمولا رنگ ها یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند شما ایجاد می کند پس سعی کنید در کاتالوگ از رنگ مناسبی استفاده کنید.

در طراحی کاتالوگ سعی کنید اثر را انتخاب کنید که گویای خدمات و محصولات شما باشد.

 

انواع کاتالوگ

کاتالوگ ها معمولاً دارای انواع مختلفی می باشد که شما با توجه به کار خود می توانید از آنها استفاده کنید یکی از انواع کاتالوگ ها، کاتالوگ های علمی باشند که معمولاً برای محصولات علمی از این کاتالوگ ها استفاده می‌کنند یکی دیگر از کاتالوگ ها معمولاً کاتالوگ های هنری می باشند که برای معرفی آثار هنری از این کاتالوگ استفاده می‌کنند و همچنین جهت فروش محصولات هنری نیز می‌توان از این کاتالوگ استفاده کرد در نظر داشته باشید که کاتالوگ ها برای فروش محصولات و همچنین معرفی محصولات به مشتریان می باشند.

 

چاپ کاتالوگ

معمولاً نه‌های چاپ بالا می باشد که برخی از سازمانها به خاطر اینکه هزینه ها کمتر شود معمولاً کاتالوگ ها را در تیراژ پایین چاپ می‌کند امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توان از دو روش آپدیت و دیجیتال برای چاپ کاتالوگ ها استفاده کرد در نظر داشته باشید که معمولا برای چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا و اعصاب دیجیتال برای تیراژ پایین استفاده می کنند اما در نظر داشته باشید که چاپ دیجیتال افزایش کیفیت و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ در سازمانها می شود.

در نظر داشته باشید که شما اگر می خواهید کاتالوگ های خود را در کمترین زمان و همچنین با کیفیت بالا طراحی کنید و چاپ کنید می توانید از چاپ آفست بهره مند شوید.

در نظر داشته باشید که کاتالوگ کارون معمولاً در اختیار ویزیتورها در رابطه میان تولید کننده و مصرف کننده قرار می دهند تا بتوانم محصولات را به خوبی و به نحو احسنت به مصرف کننده ها معرفی کنند مثلاً اگر شما تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی باشید باید کاتالوگ مناسبی را طراحی و چاپ کنید که اطلاعات و محصولات شما را به صورت کلی و جزئی در داخل کاتالوگ درج شود و این کاتالوگ ها را برای مغازه دار ها داروخانه ها و همچنین ویزیتورها بفرستید تا در تبلیغات بتوانند استفاده کنند و این برای فروش محصولات تولیدی شما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

البته در نظر داشته باشید که به خاطر هزینه بالای طراحی و چاپ کاتالوگ ها شما می توانید تنها تعداد محدودی را چاپ نمایید که برای خریداران و عرضه کنندگان  که شما با شرکت آنها کار می کنید چاپ و ارسال کنید در نظر داشته باشید که برای کاتالوگ ها معمولاً از کاغذ های کلفت استفاده می کنند و همچنین شما نیازی نیست از الگوی خاصی تبعیت کنید با توجه به مورد نیاز و خود تعداد برگه ها و همچنین اندازه آنها تهیه و طراحی می شوند.
شما می توانید جهت تهیه کاتالوگ های معرف محصولات خود به صورت عمده و همچنین به صورت تعداد محدود با ما تماس گرفته در کمترین زمان ممکن کاتالوگ‌های خود را تحویل بگیرید در نظر داشته باشید که می توانید سایز کاتالوگ ها را خودتان انتخاب کرده و سفارش دهید و همچنین تعرفه های مناسبی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی در نظر گرفته ایم.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

X