info@digiprintstudio.com --- تلفن : 88 12 99 33 - 021 ---- تلگرام : 85 51 319 - 0912
چاپ آفست چیست؟
چاپ آفست

چاپ آفست یک روش چاپ رایج است که در آن تصویر مرکب از صفحه ای به یک پتو لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود. هنگامی که در ترکیب با فرآیند لیتوگرافی که بر اساس دفع روغن و آب است استفاده می شود روش جبران کننده از یک حامل تصویر تخت (پلانوگرافی) استفاده می کند. غلطک های جوهر جوهر را به مناطق تصویر حامل تصویر منتقل می کنند در حالی که غلتک آب یک فیلم بر پایه آب را به مناطق غیر تصویر اعمال می کند.

فرآیند مدرن “وب” یک حلقه بزرگ کاغذ را از طریق یک دستگاه پرس بزرگ در چندین قسمت به طور معمول برای چند متر تغذیه می کند سپس با تغذیه کاغذ به طور مداوم چاپ می شود.

توسعه چاپ آفست در دو مرحله انجام شد: در سال ۱۸۷۵ توسط رابرت بارکلی از انگلیس برای چاپ روی قلع و در سال ۱۹۰۴ توسط ایرا واشنگتن روبل از ایالات متحده آمریکا برای چاپ بر روی کاغذ.

تاریخچه چاپ آفست

لیتوگرافی در ابتدا ایجاد شد تا روشی ارزان قیمت برای بازتولید آثار هنری باشد. این فرآیند چاپ محدود به استفاده در سطوح صاف و متخلخل بود زیرا صفحات چاپ از سنگ آهک تولید می شدند. در حقیقت کلمه لیتوگرافی از لحاظ تاریخی به معنای یک تصویر از سنگ یا چاپ شده از سنگ است.

اولین دستگاه چاپ لیتوگرافی آفست در انگلستان ایجاد و در سال ۱۸۷۵ توسط رابرت بارکلی ثبت اختراع شد. این پیشرفت با ترکیب فن آوری های چاپ انتقال در اواسط قرن نوزدهم و چاپ چرخشی چرخشی ۱۸۴۳ ریچارد مارچ هوو مطبوعاتی که به جای سنگ مسطح از استوانه فلزی استفاده می کرد. استوانه آفست با مقوای مخصوص پردازش شده بود که تصویر چاپ شده را از سنگ به سطح فلز منتقل می کرد. بعداً پوشش مقوایی استوانه افست به لاستیک تغییر یافت که هنوز هم متداول ترین ماده است.

با تمام شدن قرن نوزدهم و رواج عکاسی بسیاری از شرکت های چاپ سنگی از تجارت خارج شدند. حکاکی عکس فرایندی که به جای تصویرگری از فناوری نیمه کاره استفاده می شد به زیبایی شناسی اولیه آن دوران تبدیل شد. بسیاری از چاپگران از جمله ایرا واشنگتن روبل از نیوجرسی از فرآیند لیتوگرافی کم هزینه برای تولید کپی عکس ها و کتاب ها استفاده می کردند. روبل در سال ۱۹۰۱ کشف کرد که چاپ از غلتک لاستیکی به جای فلز، صفحه چاپ شده را واضح تر و واضح تر می کند. پس از پالایش بیشتر  شرکت چاپ Potter Press در نیویورک در سال ۱۹۰۳ مطبوعاتی تولید کرد. در سال ۱۹۰۷ مطبوعات آفست روبل در سانفرانسیسکو مورد استفاده قرار گرفت.

چاپ آفست مدرن

یکی از عملکردهای مهم در فرآیند چاپ تولید پیش چاپ است. در این مرحله اطمینان حاصل می شود که همه پرونده ها به طور صحیح آماده شده اند تا برای چاپ آماده شوند. این شامل تبدیل به مدل رنگی مناسب CMYK ، نهایی کردن پرونده ها و ایجاد صفحات برای هر رنگ کار است که باید روی مطبوعات اجرا شود.

لیتوگرافی آفست یکی از متداول ترین روش های ایجاد مواد چاپی است. چند مورد از کاربردهای رایج آن عبارتند از: روزنامه ها، مجلات، بروشور، لوازم التحریر و کتاب. در مقایسه با سایر روش های چاپ، چاپ آفست برای تولید اقتصادی با حجم زیاد چاپ های با کیفیت بالا به روشی که نیاز به نگهداری کمی داشته باشد بهترین روش است. بسیاری از پرس های آفست مدرن از سیستم های صفحه به کامپیوتر در مقایسه با جریان کار قدیمی کامپیوتر از فیلم استفاده می کنند که کیفیت آن ها را بیشتر می کند.

چاپ افست به دو نوع وجود دارد: آفست مرطوب و آفست بدون آب. لیتوگرافی چاپ آفست مرطوب از ترکیبی از مایعات مرطوب کننده (محلول های مرطوب کننده) برای مدیریت چسبندگی جوهر و محافظت از مناطق غیر تصویر استفاده می کند. لیتوگرافی آفست بدون آب از روش دیگری استفاده می کند که در آن مناطق غیر تصویر صفحه با استفاده از یک لایه سیلیکون دافع جوهر محافظت می شوند.

مزایای چاپ آفست

  • کیفیت تصویر بالا و سازگار چاپ افست تصاویر واضح و تمیز را تولید می کند و نوع آن راحت تر از مثلاً چاپ لترپرس است و این به این دلیل است که پتو لاستیکی با بافت سطح چاپ مطابقت دارد.
  • تولید سریع و آسان صفحات چاپ
  • طول عمر صفحه چاپ بیشتر از پرس های لیتو مستقیم است زیرا تماس مستقیمی بین صفحه و سطح چاپ وجود ندارد. صفحات مناسب تولید شده با جوهرهای بهینه و محلول چشمه ممکن است به طول اجرای بیش از یک میلیون برداشت برسند.
  • چاپ آفست ارزانترین روش برای تولید چاپ های با کیفیت بالا در مقادیر چاپ تجاری است.

اگر نیاز به چاپ کاتالوگ و لیبل دارید می توانید به وب سایت شرکت دیجی پرینت استودیو مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

X